Vær at vide om Solo 3

 
Hvad skal du lærer:
Her fortsættes med enkeltspring, dog mere i kombinationer og dobbeltspring. Vi bruger mere tid på udtryk, vendinger og skating skills og derudover trænes der også på paralleller.

Hvilken række løber du til stævnerne:
Minies (A eller B), espoirs (A eller B) eller Cadet (B eller C).

Krav for oprykning til Solo 4:
Axel og dobbelt tåloop eller dobbelt salchow. Minimum 1 parallel i to omgange.
 
Skating school og stævne krav:
Vi anbefaler at du tage guldløber testen. Du skal have mere stævneerfaring og vi forventer at du stille op til alle de danske stævner.
 
Vi forventer at du:
- Afmelder dig træning, hvis du ikke kan komme (du kan bruge Klubmodul app.)
 
Opvarmning for Solo 3:
Opvarmningen er 15 min. lige før, at træningen starter. Det er vigtigt at du varme hele kroppen op, da rulleskøjteløb ellers kan føre til mange skader.
 
Opvarmningsprogram:
- Opvarmning af ankler (cirkulerende bevægelser i ankler)
- Opvarmning af hofter (cirkulerende bevægelser i hofter)
- Opvarmning af knæ (cirkulerende bevægelser i knæ)
- Løb 10 min. start med at løbe stille og roligt, derefter inddrag de nedenstående øvelser imens der løbes:
- Armsving (højre, venstre, begge arme, og begge veje)
- Sidehop (begge ben)
- Krydsløb
- Baglæns
- Spurt for at få pulsen op (giv den 100 %)
- Gennemgå springene og hop ½ runde og frem til halvanden runde på to ben.
- Landinger må også gerne indgå i opvarmningen.
 
 


Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle