Vær at vide om Solo 3

 
Hvad lærer du på holdet:
På Solo 3 fortsættes med enkeltspring, dog mere i kombinationer og dobbeltspring. Vi bruger mere tid på udtryk, vendinger og skating skills og derudover trænes der også på paralleller.

Hvilken stævner kan du deltage i:
Til stævner kan du stille op som Minies (A eller B), espoirs (A eller B) eller Cadet (B eller C). Du skal have mere stævneerfaring og vi forventer at du stille op til alle de danske stævner.

Hvad skal du kunne for at rykke op:
For at rykke op til Solo 4 skal du kunne Axel og dobbelt tåloop eller dobbelt salchow. Minimum 1 parallel i to omgange.
 
Skating school:
Vi anbefaler at du tage guldløber testen. 
 
Vores forventninger til dig:
Vi forventer du melder afbud, hvis du ikke kan komme.
 
Opvarmning:
Opvarmningen på Solo 3 er 15 min. lige før, at træningen starter. Det er vigtigt at du varme hele kroppen op, da rulleskøjteløb ellers kan føre til mange skader.
 
Opvarmningsprogram:
Ankel øvelser, både to fødder og en fod
Hofte cirkulation
Løb rundt i hallen:
  • lunte, 1 omgang
  • svinge med arme, 1 omgang
  • siddehop begge veje, 1 omgang
  • spark bagi og høje knæløft, 1 omgang
  • ned og røre gulv og hoppe højt (armene med op), 1 omgang
  • løbe almindeligt, 1 omgang
Hen til rippen og lave bensving 5 sving til hvert ben
Sjippetov. Mix imellem hop i 3 min.
3 x spurt dvs. Lunte den ene langsidde og spurte den modsatte langsidde
Hvis der er tid:
  • Hoppe rotationer fra 2 fødder og land på 1 fod (ikke trække med armene)
  • Parallel positioner. Hold hver position i 5 sek.
  • Gå dit/dine program(mer) igennem
 
 


Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle