Vær at vide om Solo 2

 
Hvad skal du lærer:
Du lærer resten af enkeltspringene, flip, lutz, aksel og veksel. Derudover læres der også to nye pirouetter forlæns udvendig og baglæns udvendig. På Solo 2 prøves der også af med nogle dobbeltspring.
 
Hvilken række løber du til stævnerne:
Minies (A eller B) eller Cadet (B eller C).
 
Krav for oprykning til Solo 3:
Flip, lutz. Baglæns udvendig pirouette minimum 2 omgange. Forlæns udvendig pirouette minimum 2 omgange. Sidde pirouette minimum 2 omgange i sidde position. Minimum 5 vendinger.
 
Skating school og stævne krav:
Vi anbefaler at du tage sølvløber testen. Du skal have moderat stævneerfaring og skal helst stille op til de danske stævner.
 
Vi forventer at du:
- Afmelder dig træning, hvis du ikke kan komme (du kan bruge Klubmodul app.)
 
Opvarmning for Solo 2:
Opvarmningen er 15 min. lige før, at træningen starter. Det er vigtigt at du varme hele kroppen op, da rulleskøjteløb ellers kan føre til mange skader.

Opvarmningsprogram:
- Opvarmning af ankler (cirkulerende bevægelser i ankler)
- Opvarmning af hofter (cirkulerende bevægelser i hofter)
- Opvarmning af knæ (cirkulerende bevægelser i knæ)
- Løb 10 min. start med at løbe stille og roligt, derefter inddrag de nedenstående øvelser imens der løbes:
- Armsving (højre, venstre, begge arme, og begge veje)
- Sidehop (begge ben)
- Krydsløb
- Baglæns
- Spurt for at få pulsen op (giv den 100 %)
- Gennemgå springene og hop ½ runde og frem til halvanden runde på to ben.
- Landinger må også gerne indgå i opvarmningen.

 

Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle