Vær at vide om Solo 2

 
Hvad lærer du på holdet:
På Solo 2 lærer du resten af enkeltspringene, flip, lutz, aksel og veksel. Derudover læres der også to nye pirouetter forlæns udvendig og baglæns udvendig. På Solo 2 afprøves der også nogle dobbeltspring.
 
Hvilke stævner kan du deltage i:
Til stævner kan du stille op som Minies (A eller B) eller Cadet (B eller C). Du skal have moderat stævneerfaring og skal helst stille op til de danske stævner.
 
Hvad skal du kunne for at rykke op:
For at rykke op til Solo 3 skal du kunne Flip, lutz. Baglæns udvendig pirouette minimum 2 omgange. Forlæns udvendig pirouette minimum 2 omgange. Sidde pirouette minimum 2 omgange i sidde position. Minimum 5 vendinger.
 
Skating school:
Vi anbefaler at du tage sølvløber testen. 
 
Vores forventninger til dig:
Vi forventer at du melder afbud, hvis du ikke kan komme.
 
Opvarmning:
Opvarmningen på Solo 2 er 15 min. lige før, at træningen starter. Det er vigtigt at du varme hele kroppen op, da rulleskøjteløb ellers kan føre til mange skader.

Opvarmningsprogram:

  • Opvarmning af ankler (cirkulerende bevægelser i ankler)
  • Opvarmning af hofter (cirkulerende bevægelser i hofter)
  • Opvarmning af knæ (cirkulerende bevægelser i knæ)
  • Løb 10 min. start med at løbe stille og roligt, derefter inddrag de nedenstående øvelser imens der løbes:
    • Armsving (højre, venstre, begge arme, og begge veje)
    • Sidehop (begge ben)
    • Krydsløb
    • Baglæns
    • Spurt for at få pulsen op (giv den 100 %)
  • Gennemgå springene og hop ½ runde og frem til halvanden runde på to ben.
  • Landinger må også gerne indgå i opvarmningen.

 

Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle