Vær at vide om Solo 1

 
Hvad skal du lærer:
Du lærer flere typer spring som salchow, tåloop og loop. Derudover beskæftiger vi os med et fodspiruette og sidde piruette. Trin og vendinger bliver mere avanceret her.
 
Hvilken række løber du til stævnerne:
Debutant, alt efter alder, løber du i U10 (under 10 år), U12 (under 12 år),  eller O12 (over 12 år) rækkerne.
 
Krav for oprykning til Solo 2:
Salcow, loop. Et fods piruette med indgang i to omgange. Sidde piruette min. 3 vendinger.
 
Skating school og stævne krav:
Vi anbefaler at du tage guldhjul og bronzeløber testen. Vi anbefaler også at du tager til alle danske stævner.
 
Vi forventer at du:
- Kan binde dine egen skøjter
- Ved hvordan du indstiller tåstød
- Afmelder dig træning, hvis du ikke kan komme (du kan bruge Klubmodul app.)
 
Opvarmning for Solo 1:
Opvarmningen er 15 min. lige før, at træningen starter. Det er vigtigt at du varme hele kroppen op, da rulleskøjteløb ellers kan føre til mange skader.

Opvarmningsprogram:
- Opvarmning af ankler (cirkulerende bevægelser i ankler)
- Opvarmning af hofter (cirkulerende bevægelser i hofter)
- Opvarmning af knæ (cirkulerende bevægelser i knæ)
- Løb 10 min. start med at løbe stille og roligt, derefter inddrag de nedenstående øvelser imens der løbes:
      - Armsving (højre, venstre, begge arme, og begge veje)
      - Sidehop (begge ben)
      - Krydsløb
      - Baglæns
      - Spurt for at få pulsen op (giv den 100 %)
- Gennemgå springene og hop ½ runde og frem til halvanden runde på to ben.
- Landinger må også gerne indgå i opvarmningen.

 

Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle