Vær at vide om Solo 1


Hvad lærer du på holdet:
På Solo 1 lærer du flere typer spring såsom salchow, tåloop og loop. Derudover beskæftiger vi os med et-fods piruette og sidde piruette. Trin og vendinger bliver også mere avanceret.
 
Hvilke stævner kan du deltage i:
Til stævner kan du stille op som Debutant, alt efter alder, løber du i U10 (under 10 år), U12 (under 12 år),  eller O12 (over 12 år) rækkerne. Vi anbefaler også at du tager til alle danske stævner.
 
Hvad skal du kunne for at rykke op:
For at kunne rykke op til Solo 2 skal du kunne Salcow, loop. Et-fods piruette med indgang i to omgange. Sidde piruette min. 3 vendinger.
 
Skating school:
Vi anbefaler at du tage guldhjul og bronzeløber testen. 
 
Vores forventninger til dig:
Du kan binde dine egen skøjter og ved hvordan du indstiller tåstød.
Vi forventer at du melder afbud, hvis du ikke kan komme.
 
Opvarmning:
Opvarmningen på Solo 1 er 15 min. lige før, at træningen starter. Det er vigtigt at du varme hele kroppen op, da rulleskøjteløb ellers kan føre til mange skader.

Opvarmningsprogram:

  • Opvarmning af ankler (cirkulerende bevægelser i ankler)
  • Opvarmning af hofter (cirkulerende bevægelser i hofter)
  • Opvarmning af knæ (cirkulerende bevægelser i knæ)
  • Løb 10 min. start med at løbe stille og roligt, derefter inddrag de nedenstående øvelser imens der løbes:
    • Armsving (højre, venstre, begge arme, og begge veje)
    • Sidehop (begge ben)
    • Krydsløb
    • Baglæns
    • Spurt for at få pulsen op (giv den 100 %)
  • Gennemgå springene og hop ½ runde og frem til halvanden runde på to ben.
  • Landinger må også gerne indgå i opvarmningen. 

Se skema om Løberkrav for holdindplacering

 

Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle